26 maj 2008

Loggan klar (tror jag)!

Har funderat fram och tillbaka på loggan. Igår fick jag äntligen till något som kändes bra. Fast det där med storlekar och bildformat och sådant är inte min grej märkte jag, så det får någon annan hjälpa mig med.
I kväll ska jag ner till lokalen och måla lister och fönster. Sedan är det bara skåpluckorna och lite som ska bättras på innan det är dags att lägga golvet. Nu känns det att jag är på gång eftersom lokalen börjar ta form. Ska ta lite bilder idag.

Jag håller på för fullt med att rita och brodera egna bilder som jag ska ha med i ett täcke som handlar om bra och viktiga saker i livet, ett spännande projekt.
Jag håller också på och handkviltar ett täcke med katter, jag syr applikationer på ett lite större täcke, syr ihop blocken på ett täcke i starka pastellfärger, ett blå-brunt barntäcke, ett pastellfärgat barnvagnstäcke, 3 st kaffe-kviltar att hänga på väggen......................kan inte räkna upp allt.
Det är mycket på gång och jag längtar att få mer tid att sy färdigt alla påbörjade projekt.
Det blir bilder på dessa också när kameran ändå är framme i kväll.

Nu ska jag lägga på ett kol och avsluta mina gamla syjobb. Det kommer att bli klart denna veckan om allt går som det ska. Sen är det dags att sätta igång med nya Syverkstan på allvar!!!!

Inga kommentarer: