16 juni 2008

Andra gången...

....jag skriver idag. Min dotter håller på att lära mig alla finesser, om jag är någon bra elev vet jag inte, man måste öva. Lägga in bilder gick ju bra i alla fall.

Har gjort ett "mönster" till lapptäcket jag beställde tyg till innan idag. Det ska bli 150x180 och bestå av oregelbundna rektanglar i olika blå och bruna nyanser. Vill ha tygerna nu!!

Jag har också lärt mig att skriva kommentarer, den första blev till Lizzans syblogg: http://www.hizzan.blogspot.com/
Hon har en bloggtävling där man kan vinna en liten necessär som hon själv har gjort.

Om någon läser detta vore det kul att få en liten kommentar så att jag vet att någon har hälsat på.
Ha det bra därute, nu ska jag ta och brodera en liten stund.

Helena

3 kommentarer:

Josefin Brorhed sa...

Hejhej! Jag läser :)

Lizzan sa...

Hittade din blogg via din kommentar! Kul att du ville vara med och tävla och tack för att tipsar om den i din blogg. Här ska jag titta in fler gånger och följa det spännade arbetet med din renovering! Ha en bra kväll! //Lizzan

Anonym sa...

Hejsan, Kul att följa ditt arbete med lapptäcket, ja visst är det kul att brodera...:)Ska bli spännande att få se det färdigt. Ha en bra dag/ Lena