28 juni 2008

Nu är det på G (som i golv)


Sitter och dricker mitt morgonkaffe och samlar krafter inför dagen; vi ska till IKEA. Golvet till lokalen ska inhandlas är det tänkt, så här ser det ut.

Hoppas att vi tycker om det i verkligheten och att det verkligen finns hemma när vi kommer för vi ska ha 61 kvm. Josefin ska köpa golv till sitt nya rum också. Där satte vi upp hennes fondvägg i går, jättefint blev det.

Tygerna från USA har kommit. Glömde fotografera dem innan jag tvättade dem, men jag ska stryka dem och göra nytt försök. Fina var de i alla fall. Håller på och broderar etiketten som ska vara bakpå, började bakifrån så att säga.

Här kommer de sista bilderna på pågående projekt, fast det finns mer nerpackat i lådor.

Detta var den första stjärnan jag sydde, för att pröva mina vingar......

Fortsatte med några gröna bårder och sedan testade jag att handquilta, jättekul!

Nu är det bara en kant som ska sys på, den är i det gulprickiga tyget. Det är meningen att det hela ska sluta i en liten väggbonad!

Nu måste jag nog sätta fart, IKEA kallar!

Helena

Inga kommentarer: