16 juni 2008

Vad ska jag skylla på?

Eftersom jag inte skrivit på så länge, menar jag. Kanske att all tid har gått åt till att måla och till att läsa andras bloggar. Men så, i fredags blev det klart. Nu vill jag inte se en pensel på jag vet inte när...


Nästa steg är att vi ska inhandla golvet och att killen som ska hjälpa oss har tid. Får hoppas att det inte dröjer för länge.

Sedan ska jag bara inreda, flytta mina saker och sedan ska jag äntligen syyyyyyyyyyyy!!!!

Jag har för mycket roligheter på gång som jag inte har hunnit ta tag i, och senast idag beställde jag tyg till ett täcke som jag ska ge bort i tack-present om ett par veckor. Och så allt gammalt halvfärdigt, så klart, ska jag också ta i tu med.
Här kommer några bilder från renoveringen:



Här ska jag ha min lilla datahörna och en avlastningsbänk där även strykjärnet ska få plats.

Den röda färgen fortsätter in i det lilla penryt. Här ska jag ha svart kakel och svarta möbler. En väggbonad i rött, vitt och svart är planerad för väggen till vänster.

Framför fönstret ska mina sybord stå, här ska jag sitta och sy på maskin.

Vid dessa väggarna ska tyghyllor, trådställ mm placeras. Dörren går in till min mans kontor.


Denna väggen ska bli min designvägg och mitt på golvet framför ska mitt jättestora specialbeställda bord stå. Till höger på bilden håller vi på att bygga en hylla.


Denna del av rummet, med gräddvita väggar, ska bli min lilla utställningshörna. Här ska mina färdiga alster (det blir väl sådana också, någon gång) få visa upp sig. Mot gatan är där två skyltfönster.

Den allra första lappen! Jag började på allvar med lapptäcken i januari, fast jag har varit på det några gånger tidigare.

Lappen blev tillsammans med många andra "melon-lappar" en strandväska (ännu ej fotograferad) till den här damen, som inte ville vara med på bild. Det är vår dotter Josefin som målar på pappas kontor.

Nog för denna gången. Nu ska jag redigera bilderna på mina alster också, lägger ut bilderna nästa gång.

Helena

Inga kommentarer: